Primaire marketing
1. Product/imago-ontwikkeling:
- Hoe kan ik de (thema)wandeling/het gilde voor anderen zichtbaar maken?
naamgeving, beelden (geen filmpjes), verhalen, mond tot oor, ambassadeurs, etc.
- Hoe kan ik er voor zorgen dat de (thema)wandeling/het gilde door anderen herkend wordt?
het ‘oh ja’ effect oproepen door naam, logo, persoon, eenduidig uiterlijk.
- Hoe kan ik er voor zorgen dat de bedoeling van de (thema)wandeling/het gilde door anderen begrepen wordt?
het ‘ja dat is iets voor mij’ gevoel oproepen door anderen er over te laten vertellen.
- Hoe kan ik er voor zorgen dat de (thema)wandeling/ het gilde gewaardeerd wordt?
door waardering op te roepen bv. een hand-out, boekleggers, enquête, etc.
2. Marktbenadering:
- Welke gratis social media e.d. kan ik inzetten om punt 1. over het voetlicht te krijgen?
- Welke betaalde media kan ik inzetten om free publicity te krijgen (bv. advertenties in AD)?
- Wanneer en hoe vaak stuur ik persberichten rond?
3. Uitvoering:
- Met welke prikkels creëer ik draagvlak?
financiële, image, creatieve prikkels. (bv. gezamenlijk museumbezoek)
- Hoe professionaliseer ik edutainment? (=educatie + entertainment)?
goed bedachte, ontworpen en uitgevoerde presentatiemiddelen (regenbestendig)
- Hoe roep ik waardering bij anderen voor het gebodene op?
door het zelf op te roepen bv. Door het geven van een boeklegger.
4. Spin off
- Hoe verwerk je eigen spin off in de (thema)wandeling?
- Hoe verwerk je reacties van anderen in de (thema)wandeling?
5. Hoe financier je het product/imago?